Dobrodošli na stranicu Hrvatskog saveza slijepih

Rad Saveza je sufinanciran sredstvima Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva u okviru Sporazuma o Razvojnoj suradnji u području Centara znanja za društveni razvoj u RH

Obavijest - Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdalo je Mjere zaštite od COVID-19 za osobe s invaliditetom

Navedene mjere možete pronaći na linku Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku: https://mdomsp.gov.hr/vijesti-8/mjere-zastite-od-covid-19-za-osobe-s-invaliditetom/12853

*************************************************************************************************************************************************************

Priopćenje vezano uz dopis pokreta osoba s invaliditetom i sastanak u Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku

Sukladno dogovoru sa sjednice Upravnog odbora od 15. svibnja 2020. i u skladu sa zaključcima sastanka održanog 18. svibnja 2020. u sklopu djelovanja 8. Centra znanja, kao jedinstveni pokret svih osoba s invaliditetom u Republici Hrvatskoj, Premijeru Andreju Plenkoviću, Predsjedniku Zoranu Milanoviću, Nacionalnoj zakladi za razvoj civilnoga društva, Uredu za udruge Vlade RH, Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova EU, Ministarstvu rada i mirovinskog sustava, Savjetu za razvoj civilnoga društva, Uredu pravobraniteljice za osobe s invaliditetom i saborskoj zastupnici Ljubici Lukačić, upućen je dopis kojim iskazujemo svoje nezadovoljstvo odnosom Vlade i resornih ministarstava prema rješavanju ključnih pitanja za izjednačavanje mogućnosti osoba s invaliditetom u RH kao i zabrinutost postupanjem i odlukama donesenim u okolnostima pandemije i borbe s koronavirusom, a koje direktno utječu na status i kvalitetu života osoba s invaliditetom.

Povodom predmetnog dopisa, u Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku 25. svibnja 2020. održan je sastanak  predstavnika svih Saveza osoba s invaliditetom koji djeluju u okviru 8. Centra znanja s izv. prof. dr. sc. Vesnom Bedeković, ministricom za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, sa suradnicama te državnim tajnicima Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Majdom Burić i Draganom Jelićem.

Na sastanku je sudjelovala pravobraniteljica za osobe s invaliditetom Anka Slonjšak, zamjenica pravobraniteljice Mira Pekeč-Knežević, saborska zastupnica Ljubica Lukačić te predstavnici Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske, Hrvatskog saveza slijepih, Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, Saveza društava multiple skleroze Hrvatske, Saveza društava distrofičara Hrvatske, Hrvatskog saveza gluhoslijepih osoba „Dodir", Hrvatske udruge paraplegičara i tetraplegičara, Hrvatskog saveza udruga osoba s tjelesnim invaliditetom, Hrvatskog saveza udruga cerebralne i dječje paralize, Hrvatskog saveza udruga invalida rada, Hrvatskog saveza udruga za osobe s intelektualnim teškoćama, Saveza udruga za autizam Hrvatske te Saveza civilnih invalida rata Hrvatske.

Zbog nezadovoljstva statusom i položajem osoba s invaliditetom u Republici Hrvatskoj, predstavnici Saveza osoba s invaliditetom inicirali su sastanak na sljedeće teme:

- Donošenje Odluke o povratu prenamijenjenih sredstava Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom u razumnom roku, nakon čega treba promišljeno unaprijediti relevantne mehanizme i razinu potpore za osobe s invaliditetom. Također je istaknut zahtjev da se prenamijenjena sredstva usmjere na očuvanje radnih mjesta i zapošljavanje osoba s invaliditetom kroz mjere HZZ-a koje su privremeno obustavljene (samozapošljavanje, sufinanciranje zapošljavanja osoba s invaliditetom i javni rad);

- Hitno ukidanje naputka Ministarstva financija koje se odnosi na postupanje s isplatama utrošenih i odobrenih sredstava te ponovno uvođenje procedura sukladno Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava i zakonskim rokovima postupanja koje se nužno treba poštovati;

- Dijalog i transparentno donošenje odluka o raspodjeli lutrijskih sredstava bez neopravdanog smanjenja sredstava udrugama osoba s invaliditetom;

- Donošenje Zakona o inkluzivnom dodatku i Zakona o osobnoj asistenciji;

- Rješavanje pitanja sustavnog financiranja udruga osoba s invaliditetom kao reprezentativnih udruga od posebnog značenja za RH, osobito u dijelu trenutnog osiguranja financiranja od lokalne odnosno regionalne samouprave.

Nakon uvodnih riječi predstavnika Ministarstava i saborske zastupnice, dana je riječ pravobraniteljici Anki Slonjšak koja je ostala pri ranije iskazanom mišljenju, a vezano uz prenamjenu sredstava novčanih naknada koje su poslodavci uplatili jer nisu ispunili obveze kvotnog zapošljavanja osoba s invaliditetom. Naime, argument Ministarstva rada i mirovinskoga sustava da su prenamijenjena neutrošena sredstva i namjenska sredstva te da im je u ovom slučaju bila svrha očuvanje radnih mjesta, samo po sebi nameće pitanje zašto onda do sada prikupljena namjenska sredstva u navedenom značajnom iznosu nisu bila prije i očito neće biti niti sada utrošena u svrhu u koju  su i namijenjena, a to je povećanje zapošljavanja osoba s invaliditetom, a što je prethodno bilo određeno i planirano brojnim strateškim dokumentima, kao i propisano zakonskim i podzakonskim propisima.

Kontinuirano se naglašava da neće biti narušena prava osoba s invaliditetom i da su sredstva koja su na raspolaganju dovoljna za podmirivanje obveza, no nema govora o unapređenju i proširenju poticaja poput omogućavanja nepunog radnog vremena, osiguravanja prijevoza ili adekvatne podrške osobama s invaliditetom?

U tom kontekstu važno je naglasiti da spomenute mjere (npr. javni rad) za koje su izdvojena sredstva i u koje se uključuju osobe s invaliditetom, u 2020. godini nisu odobrene ni pokrenute.

Smatramo da ne možemo biti zadovoljni takvom odlukom jer to može biti uvod u praksu da će se kad god se procijeni neka nužna potreba (npr. u slučaju klimatskih promjena, narušavanju okoliša i svega onoga što je navedeno u čl.8. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom iz ožujka 2020.), jednostavno „zagrabiti" u taj nedovoljno iskorišteni bazen, dok s druge strane imamo razmjerno mali broj zaposlenih osoba s invaliditetom (njih ukupno oko 11.000 u odnosu na više od 200.000 osoba s invaliditetom u radno aktivnoj dobi). Mišljenja smo da je, ako je u situaciji ugroze opstanka radnih mjesta bilo nužno donijeti ovakvu odluku, valjalo zakonom jasno ograničiti rok u kojemu je dopušteno takvo raspolaganje sredstvima, odnosno trebalo ju je definirati kao jednokratnu posudbu na određeni vremenski rok s jasno definiranim kriterijima o namjeni tih sredstava i ono što je osobito važno, znati koliki bi udio bio očuvanih radnih mjesta za osobe s invaliditetom.

U skladu s navedenim želimo demantirati priopćenje Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku koje je objavljeno na web stranici Ministarstva, a u kojem navode da su predstavnici saveza osoba s invaliditetom pozitivno komentirali navedenu prenamjenu kao prihvatljivo rješenje.

Zanimljivo je da u priopćenju Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku nije spomenuto da će upravo zbog neslaganja s ovakvim načinom donošenja odluka o prenamjeni sredstava namijenjenih zapošljavanju osoba s invaliditetom te problema s kojima se udruge civilnoga društva susreću zbog odluka o smanjenju isplate sredstava odobrenih unutar Zahtjeva za nadoknadom sredstava na projektima Europske unije u roku od 14 dana u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava biti održan sastanak predstavnika saveza osoba s invaliditetom s državnim tajnicima Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Majdom Burić i Draganom Jelićem, kako bi se dijalog oko ovih važnih pitanja nastavio.

Zaključno, vezano uz priopćenje Ministarstva, nažalost u mnogim pitanjima nije bilo konsenzusa te smatramo da ima još mnogo otvorenih pitanja za daljnje razgovore.

Vjerujući u obećanja vezana uz preporuku Ministarstva jedinicama lokalne odnosno regionalne samouprave za financiranje projekata udruga osoba s invaliditetom, kontinuitet u provedbi trogodišnjih programa, normalno funkcioniranje i pravovremenost rješavanja obveza ugovornih tijela temeljem ZNS-ova, te iskazanu volju da se u budućnosti pronađu cjelovita i kvalitetna rješenja za odobravanje projekata (transparentno, a ne putem najbržeg prsta) te utjecaj na kreiranje  zakonskih odredaba i javnih politika (Zakon o socijalnoj skrbi, Zakon o inkluzivnom dodatku, Zakon o osobnoj asistenciji), nadamo se daljnjoj transparentnoj, otvorenoj i partnerskoj komunikaciji.

S poštovanjem,

Hrvatski savez slijepih 

*************************************************************************************************************************************************************

Prenosimo obavijest Europske unije slijepih:

Produženje roka za prijavu eseja na 14. Onkyo svjetsko natjecanje u pisanju eseja o Brailleovom pismu 2020.

S obzirom na izvanredne okolnosti u zadnjih nekoliko mjeseci, odlučili smo produžiti rok za prijavu eseja do 31. srpnja 2020.

Nadamo se da će ova mala promjena doprinijeti većem broju zaprimljenih eseja u zemljama članicama EBU.

Pravila natjecanja pogledajte u ranijoj objavi ili na poveznici: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2974479205924919&id=178883665484501&__tn__=K-R

*************************************************************************************************************************************************************                                       POZIV ZA OČITOVANJEM ZAINTERESIRANOJ JAVNOSTI

U dogovoru s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, Hrvatski savez slijepih upućuje poziv za očitovanjem zainteresiranoj javnosti, a posebice onima koji se bave izradom/prilagodbom brajičnih udžbenika, obrazovnih i ostalih materijala, o prijedlozima Standarda hrvatske brajice (Funtek, 2020) i Brajične matematičke notacije (Pugar, 2020). Sadržaj dokumenata isključiva je odgovornost autora i sva prava su pridržana. Za glazbenu notaciju predlaže se Međunarodni priručnik brajičnog glazbenog zapisa (2006).

Više informacija o očitovanju pročitajte u pozivu koji uz tri navedena dokumenta možete pronaći na sljedećoj poveznici:

https://www.savez-slijepih.hr/hr/kategorija/prijedlog-standarda-hrvatske-brajice-575/

Rok za slanje očitovanja je 6. lipnja 2020.

*************************************************************************************************************************************************************    

                                PREPORUKE ZA RAD VIDEĆEG PRATITELJA ZA VRIJEME EPIDEMIJE KORONAVIRUSA

                                                                         u primjeni od 11.05.2020.

Videći pratitelj za vrijeme proglašene epidemije koronavirusa obavlja poslove videćeg pratitelja u prilagođenom obliku sukladno uputama Vlade RH i Nacionalnog stožera civilne zaštite.

 Usluga videće pratnje pruža se korisniku samo u sljedećim situacijama:

- korisnik ima dogovoren termin za liječnički pregled (što dokazuje uvidom u potvrdu rezervacije);
- korisnik ima zakazani termin u nekim drugim ustanovama (dokaz uvidom u potvrdu rezervacije);
- korisnik treba dostavu živežnih namirnica i lijekova (videći pratitelj sam nabavlja namirnice i iste dostavlja korisniku na kućnu       adresu);
- iznimno, korisniku koji živi sam može se iz opravdanih razloga pružiti usluga na drugi način, što će za svaki pojedinačni slučaj       procijeniti voditelji projekta i videći pratitelji;
- korisnik treba pomoć pri čitanju i sortiranju dokumenata ili namirnica kod kuće.

Rad se odvija pod sljedećim posebnim uvjetima za korisnike i videće pratitelje:

ZA KORISNIKE

- Prije korištenja usluge, korisnik mora izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba o istom obavijestiti videćeg pratitelja i liječnika opće prakse. Uslugu videćeg pratitelja tada ne može koristiti i mora postupati sukladno uputama liječnika.

- Kod kretanja uz videćeg pratitelja, korisnik se mora pridržavati pravilnog načina vođenja, odnosno držati se pratitelju iznad lakta kako bi bio na potrebnom razmaku od minimalno pola koraka.

- Prilikom ulaska u vozilo videćeg pratitelja, korisnik se mora smjestiti na stražnjem sjedalu iza suvozačevog mjesta dijagonalno od videćeg pratitelja kako bi razmak bio što veći.

- Korisnik za vrijeme korištenja usluge videćeg pratitelja mora imati zaštitnu masku koja pokriva nos i usta te zaštitne rukavice.

ZA VIDEĆE PRATITELJE

- Prije pružanja usluge, videći pratitelj mora izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba o istom obavijestiti korisnika i svog liječnika opće prakse. Uslugu videćeg pratitelja tada ne može pružiti i mora postupati sukladno uputama liječnika.

- Videći pratitelj mora održavati higijenu svog neposrednog radnog prostora - unutrašnjosti vozila tako da povremeno sredstvom za dezinfekciju površina ili dezinfekcijskim maramicama prebriše površine koje se često dotiču rukama.

- Između korisnika kojima pruža uslugu mora napraviti stanku od barem 15 minuta kako bi izbjegao njihov međusobni kontakt i u tom periodu mora obavezno provjetriti vozilo.

- Videći pratitelj za vrijeme pružanja usluge mora nositi zaštitnu masku koja pokriva nos i usta zaštitne rukavice, izbjegavati dodirivanje očiju, nosa, usta i koristiti dezinficijens na bazi alkohola.

- Videći pratitelj obavezan je provoditi čestu higijenu ruku dezinfekcijskim sredstvima koja sadrže 70% alkohola (protrljati ruke ako nisu vidno prljave, odnosno oprati ruke sapunom i vodom u trajanju od 20-ak sekundi, a zatim protrljati dezinfekcijskim sredstvom ako su prljave).

- Videći pratitelj ima pravo provjeriti kod liječnika opće prakse korisnika je li korisniku izrečena mjera samoizolacije ili karantene, odnosno da li je pozitivna na koronavirus.

Videći pratitelj može odbiti pružiti uslugu ako gore navedene preporuke nisu ispoštovane.

Poslodavci su dužni osigurati videćim pratiteljima potrebnu opremu (zaštitne maske, rukavice, sredstvo za dezinfekciju), te obavijestiti i educirati videće pratitelje i korisnike o samoj bolesti i preporukama/ općim i specifičnim mjerama zaštite prije pružanja same usluge.

Širenje opsega usluge videćeg pratitelja bit će ažurirano sukladno uputama Vlade i Stožera.

*******************************************************************************************************************************************                                 OBAVIJEST O NAČINU RADA HRVATSKOG SAVEZA SLIJEPIH OD 11. SVIBNJA 2020.

Od ponedjeljka, 11. 5. 2020. Hrvatski savez slijepih nastavlja s redovnim radom od 8:00 do 16:00 sati u službenim prostorijama na adresi Draškovićeva 80/1 i Šenoina 34 (ekonomat i očna protetika). 

Molimo članove i ostale građane da koliko je moguće poslove i dalje obavljaju telefonski i putem elektronske pošte, a službene prostorije posjećuju samo ako je to prijeko potrebno i isključivo uz prethodni dogovor sa stručnom službom kako bi se osigurali primjereni uvjeti. 

Također, prilikom boravka u službenim prostorijama obavezno je pridržavati se epidemioloških mjera - nositi masku, koristiti dezinficijens na ulazu, ograničiti kretanje i komuniciranje na najnužnije, držati razmak, izbjegavati fizički kontakt poput rukovanja te slijediti upute stručne službe. 

Hvala na razumijevanju!

********************************************************************************************************************************************                                            DOPUNA POZIVA ZA ČLANOVE POGOĐENE POTRESOM

Pozivaju se članovi na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije koji su se zbog posljedica potresa 22. ožujka 2020. morali iseliti iz svojih domova ili im je imovina znatno oštećena da se jave Hrvatskom savezu slijepih na kontakt 01 48 12 501 ili 091 4646 105. Stručna služba nudi besplatno informiranje te podršku u rješavanju pravnih pitanja (prijava štete na imovini, informiranje o financijskim olakšicama Grada Zagreba i sl.). 

U nastavku prenosimo obavijest Grada Zagreba: 
Gradonačelnik Grada Zagreba 23. ožujka 2020. donio je Zaključak o proglašenju prirodne nepogode uzrokovane potresom na području Grada Zagreba. Grad Zagreb je 25. ožujka 2020., na službenoj stranici Grada www.zagreb.hr, objavio Javni poziv za prijavu štete na imovini kojim obavještava fizičke i pravne osobe na čijoj je imovini nastala šteta da prijave štetu Gradskom povjerenstvu. Obrasci se mogu preuzeti na webu www.zagreb.hr (online verzija / word verzija) i u pisarnicama gradske uprave, radnim danom u uredovno radno vrijeme od 08:00 do 15:30 h. 

Sve potrebne informacije oko popunjavanja obrazaca mogu se dobiti na besplatni broj telefona 0800 88 03 i na email: prijavastetepotres@zagreb.hr

Prijava štete vrši se dostavom obrazaca putem weba www.zagreb.hr, elektroničke pošte prijavastetepotres@zagreb.hr ili poštom na adresu: Gradsko povjerenstvo Grada Zagreba za procjenu šteta od prirodnih nepogoda, Trg Stjepana Radića 1, 10000 Zagreb. 

Sve fizičke i pravne osobe koje do sada nisu prijavile štetu, a žele koristiti pomoć za ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica prirodnih nepogoda sukladno propisima, trebaju dostaviti svoje prijave na propisanim obrascima zaključno sa 6. svibnjem 2020. 

Dodatne informacije možete dobiti na e-mail: prijavastetepotres@zagreb.hr ili na besplatni telefon 0800-88-03.

*******************************************************************************************************************************************                                             AŽURIRANA OBAVIJEST O RADU HRVATSKOG SAVEZA SLIJEPIH

Obavještavamo članove i ostale građane da od ponedjeljka, 11. 5. 2020., Hrvatski savez slijepih nastavlja s redovnim radom od 8:00 do 16:00 u službenim prostorijama na adresi Draškovićeva 80/1 i Šenoina 34 (ekonomat i očna protetika). 

Do tada vas molimo da odgodite odlazak na navedene lokacije i stručnu službu kontaktirate telefonski ili putem elektroničke pošte. 

Primanje doznaka, isporuka i prodaja pomagala do navedenog datuma obavlja se isključivo poštom. 

Hvala na razumijevanju!

********************************************************************************************************************************************

                         INFORMACIJA O TELEFONSKIM BROJEVIMA ZA PRUŽANJE PSIHOLOŠKE POMOĆI

Prosljeđujemo obavijest Hrvatske psihološke komore i Hrvatskog psihološkog društva:

"Vezano na izvanredne okolnosti, Hrvatska psihološka komora je u suradnji s Hrvatskim psihološkim društvom i županijskim društvima psihologa uspostavila Mrežu telefonskih linija HPK i HPD-a u Republici Hrvatskoj na kojima će 24 sata biti dostupni psiholozi radi pružanja psihološkog savjetovanja i terapijskih intervencija i za područje Grada Zagreba i Zagrebačke županije (5 telefonskih linija). Telefonske linije namijenjene su svim osobama kojima je potrebna pomoć i podrška u nošenju s epidemijom COVID-19 neovisno o činjenici jesu li oboljeli, ugroženi, nalaze li se u karanteni ili izolaciji ili postoje drugi razlozi radi kojih im je potrebna psihološka podrška. Jednako tako, linije su dostupne i svim našim građanima koji su pogođeni razornim potresom. U tu svrhu Hrvatska psihološka komora je organizirala je psihologe volontere koji će pružati psihološku pomoć građanima putem telefonskih linija raspoređenih u svim županijama u Republici Hrvatskoj, od čega je ukupno 5 telefonskih linija namijenjeno za područje Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Mreža je u funkciji od 23. ožujka 2020. tijekom 24 sata (25 telefonskih linija)."

Brojevi telefona po županijama

Bjelovarsko-bilogorska: 091 793 2629

Brodsko-posavska: 091 753 5677

Dubrovačko-neretvanska: 091 544 4433

Istarska: 091 984 9184

Karlovačka: 091 982 9725

Koprivničko-križevačka: 091 596 2660

Krapinsko-zagorska: 091 576 3024

Ličko-senjska: 053 882 122

Međimurska: 091 941 5114

Osječko-baranjska: 091 739 5693

Požeško-slavonska: 091 751 5177

Primorsko-goranska: 091 755 0879

Sisačko-moslavačka: 091 781 3627

Splitsko-dalmatinska: 091 515 7404

Šibensko-kninska: 091 944 6368

Varaždinska: 091 538 7025

Virovitičko-podravska: 091 547 8464

Vukovarsko-srijemska: 091 930 1574, 091 907 4133

Zadarska: 091 900 5577

Grad Zagreb i Zagrebačka: 091 913 5689, 091 755 4702, 091 784 7558, 091 939 5944, 091 947 8762

Također, na poveznici https://www.zagreb.hr/covid-19_potres_telefonski-brojevi-za-pruzanje-psi/156630 objavljen je niz kontakata i materijala kojima je za cilj ublažiti stresne reakcije, paniku i strah, kao i psihičke posljedice uzrokovane epidemijom bolesti COVID-19 te potresom.

*********************************************************************************************************************************************

UPUTE ZA SLUČAJ POTRESA U GRADU ZAGREBU

Prenosimo isječak uputa Ureda za upravljanje u hitnim situacijama Grada Zagreba

Ponašanje u slučaju potresa

1. Prije potresa:
- Saznajte što više o potresu i što ti je činiti ako do njega dođe.
- Vježbajte za slučaj potresa.
- Popravite neispravne električne instalacije, plinske i vodovodne cijevi.
- Označite glavnu sklopku za struju te glavni ventil za plin i vodu, a kratkom uputom opišite postupak njihova zatvaranja!
- Držite velike i teške predmete na nižim policama. Dobro pričvrstite visoke, plitke ormare te police, ogledala i okvire slika na zidove.
- Onemogućite gibanje pokretnih dijelova namještaja na kotačićima (TV i kompjutorski stolići i slično) i tehničke opreme (termoakumulacijske peći, klima uređaji i slično).
- Boce, staklo, porculan i druge lako lomljive predmete držite u niskim zatvorenim ormarićima. Brave će spriječiti ispadanje sadržaja iz ormara.
- Pronađite “sigurna“ mjesta u svakoj prostoriji, npr. čvrsti stol ili nosivi zid koji će vam poslužiti kao zaklon od potresa.
- Neka Vam nadohvat ruke budu spremna osnovna sredstva za samopomoć i neophodna količina vode i hrane.

2. Za vrijeme potresa:
- Ostanite unutar građevine, sagnite se i pokrijte. Najbolje je skloniti se ispod stola, stati u kut ili uz nosive zidove. Pokrijte glavu i vrat rukama.
- Maknite se od polica ili od sličnih objekata što mogu pasti. Ne trčite na izlazna vrata.
- Sačuvajte prisebnost duha i ne paničarite jer je panika pogubna.
- Odmaknite se što dalje od staklenih površina i pregradnih zidova.
- Ne upotrebljavajte šibice i otvorenu vatru.

3. Nakon potresa:
- Kad prestane prvi potres, napustite prostorije na najpogodniji način i uzmite sa sobom najvažnije pripremljene stvari.
- Nikako ne napuštajte građevinu dizalom, upotrebljavajte stepenice (zbog velike mogućnosti od kvara instalacija, rušenja dizala, nestanka struje i sl.).
- Isključite električnu struju na glavnoj sklopci te zatvorite plin i vodu na glavnome ventilu.
- Ne zaboravite na humanost i nesebičnost, pomozite stradalima, ali ne pomičite teško povrijeđene.
- Pijte samo zapakiranu vodu i onu što stigne kao pomoć.
- Postupajte prema uputama sredstava javnog priopćavanja.
- Ako ste ostali pod ruševinama budite mirni i zovite u pomoć tako da lupate čvrstim predmetom o instalacijske cijevi (vodovodnim i od centralnog grijanja).
- Čuvajte snagu!

Postupci koji prethode evakuaciji
Ostanite mirni i ne širite paniku; provjerite jeste li ozlijeđeni, ako možete, pružite si prvu pomoć; do dolaska spasilačkih timova pomozite ozlijeđenima u svojoj okolini; ukoliko nije potrebno, ne pokušavajte pomicati teško ozlijeđene osobe; ukoliko morate pomicati osobu bez svijesti, najprije joj imobilizirajte vrat, leđa i ozlijeđene udove; očekujte naknadne potrese koji mogu biti dovoljne snage da uzrokuju dodatnu štetu pa je potrebno izbjegavati jako oštećene građevine; ne koristite dizala makar bila u funkciji; provjerite je li došlo do oštećenja plinovoda, vodovoda i kanalizacije te električnih instalacija; otvorite prozore i vrata ako osjetite miris plina; ako osjetite miris plina, ne pokušavajte uključiti struju ili neki električni i elektronski uređaj; ne uključujte plin samostalno, prepustite to ovlaštenim osobama; odmah ugasite požar u vašem domu ili susjedstvu, ne čekajte vatrogasce; ukoliko se nalazite na otvorenome, uputite se prema površinama što su udaljene od građevina ili drugih objekata kojima prijeti urušavanje; izbjegavajte oštećene građevine, reklamne panoe, dalekovode i slične strukture koje Vas mogu ozlijediti; ukoliko napuštate građevinu, uputite se na mjesto koje ste dogovorili s Vašim voditeljem; telefonom se koristite samo u krajnjoj nuždi, oslobodite ceste vozilima hitnih službi; slušajte vijesti samo iz provjerenih izvora, npr. nacionalne televizije i radija te obavijesti lokalne vlasti; ne vjerujte glasinama, ne širite neprovjerene informacije; ukoliko trebate hitnu pomoć, obavijestite spasitelje o svojoj lokaciji i zdravstvenome stanju; u slučaju velikih katastrofa, spasioci neće biti u mogućnosti svima pružiti prvu pomoć; ako se od Vas traži te ako ste sposobni priključite se spasiocima, uvijek slušajte upute ovlaštenih osoba.

Ako ste osoba u starijoj životnoj dobi te ako imate kronične bolesti ili ste osoba s kakvim smetnjama: kontaktirajte osobe s kojima ste se unaprijed dogovorili da će Vam doći pomoći; izbjegavajte samostalno kretanje; izbjegavajte davanje osobnih podataka nepoznatim osobama.

Ako imate smetnje kretanja: izbjegavajte samostalno kretanje zbog velike količine otpada na putovima; ne koristite dizala niti ostale fiksne elektronske naprave za kretanje.

Ako imate smetnje sluha ili govora: pošaljite SMS na broj 112, objasnite im svoju situaciju te ih informirajte o lokaciji i ozljedama te zatražite pomoć; komunicirajte uz pomoć svjetiljke, ne koristite svijeću.

Ako imate smetnje vida: pošaljite SMS na broj 112, objasnite im svoju situaciju te ih informirajte o lokaciji i ozljedama te zatražite pomoć; izbjegavajte samostalno kretanje zbog velike količine otpada na putovima, putovi koje vi poznajete možda više ne postoje.

Važniji telefonski brojevi: hitne službe (112), policija (192), vatrogasci (193), hitna pomoć (194).    

*********************************************************************************************************************************************

KAKO VAM MOŽEMO POMOĆI

Život ne staje s oštećenjem ili gubitkom vida!

Nazovite nas radnim danom od 8:00 do 16:00 na kontakt 01 48 12 501 ili brojeve mobilnih telefona stručne službe objavljene ranije. Ako ste osoba s oštećenjem vida, posebice ako se ono dogodilo nedavno, možemo odgovoriti na vaša pitanja:
- pojasniti medicinsku dokumentaciju;
- informirati vas o pravima, uvjetima i načinima njihovog ostvarivanja;
- objasniti važnost rehabilitacijskih programa, njihov sadržaj i kako se uključiti;
- pružiti vam podršku u korištenju tehnologija;
- usmjeriti vas u aktivnosti slobodnog vremena koje su pristupačne osobama oštećena vida.

*********************************************************************************************************************************************

                                                          POZIV ČLANOVIMA KOJI SU POGOĐENI POTRESOM

Pozivaju se članovi na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije koji su se zbog posljedica potresa 22. ožujka 2020. morali iseliti iz svojih domova ili im je imovina znatno oštećena da se jave Hrvatskom savezu slijepih na kontakt 01 48 12 501 ili 091 4646 105.

Stručna služba nudi besplatno informiranje te podršku u rješavanju pravnih pitanja (prijava štete na imovini, informiranje o financijskim olakšicama Grada Zagreba i sl.)

*********************************************************************************************************************************************

          BRIGA O ZDRAVLJU - STANJE VIDA I OPĆE ZDRAVSTVENO STANJE

Bez obzira na trenutnu situaciju s pandemijom, trebali biste telefonski kontaktirati liječnika opće prakse i oftalmologa ako proživljavate nagli početak nekih od sljedećih simptoma: gubitak vida, zamagljen vid, bol, osjetljivost na svjetlo, dvostruki vid, bljeskovi svjetla, smetnje vida, nove plutajuće čestice u vidnom polju. Nemojte ignorirati navedene simptome ili čekati na popuštanje mjera vezano za pandemiju. Ako imate druge simptome i oni vam se pogoršavaju, niste uspjeli dobiti liječnika opće prakse niti oftalmologa ili bilo koji drugi oblik medicinskog savjeta, nazovite hitnu službu. Ako imate pretjerano vodenaste ili crvene oči, te dugotrajni suhi kašalj ili groznicu, to je mogući znak zaraze Covid-19. Trebali bi se javiti nadležnoj epidemiološkoj službi. Kontaktirajte liječnika opće prakse ili oftalmologa ako ste prije pandemije polazili obvezne terapije ili imali zakazane operacije (npr. injekcije, operacija katarakte).

*******************************************************************************************************************************************

PREPORUKE ZA SLIJEPE I VISOKOSLABOVIDNE OSOBE KOJE SE KREĆU UZ VIDEĆU PRATNJU,

BIJELI ŠTAP ILI PSA VODIČA

Izbjegavajte napuštanje kućanstva i potražite podršku, na primjer kontaktirajte obitelj, prijatelje, susjede ili volontere Hrvatskog crvenog križa i drugih organizacija koji dostavljaju namirnice, te koristite mogućnost kupovine i dostave telefonski ili putem interneta. Tehniku videćeg vodiča trebali bi izbjeći kad god je to moguće, budući da se ne može poštovati mjera sigurnosnog razmaka od dva metra.

Ako morate izaći u šetnju, nabavu osnovnih namirnica ili obavljanje neke druge aktivnosti uz videću pratnju, važno je pravilno izvoditi tehniku videćeg vodiča. Jedna od mogućnosti prilagodbe tehnike videćeg vodiča je upotreba trake za trčanje koja se koristi u sportu, kada slijepa osoba trči uz pratnju. Radi se o komadu užeta ili tkanine oko 1 metra duljine s petljama na krajevima i čvorom u sredini. Videća pratnja i slijepa osoba svaka drži svoj kraj trake. No, za tu tehniku potrebna je određena vještina tako da je bitno razmotriti i druge opcije.

Ako se odlučite na samostalno obavljanje kupovine ili izlazak iz kuće zbog neke druge nužne svrhe, obavezno uzmite bijeli štap sa sobom, bilo da ste potpuno slijepi ili visoko slabovidni. Tada će okolina biti svjesna vašeg oštećenja vida i prikladno će reagirati u situacijama kada vam je teško poštivati pravila razmaka od dva metra (u slučaju da se nađete preblizu drugoj osobi ili ne možete poštovati oznake na podu koje određuju razmak od dva metra). Trgovci će vas primijetiti i pružit će vam podršku.

Uz obavezno nošenje bijelog štapa kod samostalnog kretanja, preporuča se da redovito verbalno najavljujete svoju blizinu te, ako procijenite da se netko nalazi pokraj vas, zamolite ostale da vam se jave kako biste znali na kojoj ste udaljenosti (npr. red pred blagajnom). Zamolite ostale da vas verbalno usmjere i recite im kako da to naprave u slučaju da vam je potrebna orijentacija.

Ako se krećete uz psa vodiča, osjećate se zdravo, nemate simptoma niti propisanu mjeru, izađite sa psom u šetnju jednom dnevno, ali se držite razmaka od drugih ljudi. Širenje zaraze Covid-19 je rezultat prijenosa s čovjeka na čovjeka. Do danas ne postoji dokaz da psi pomagači mogu proširiti virus ili se zaraziti. Postoji vjerojatnost da će se virus primiti za ormu i volan, no malo je vjerojatno da će se prenijeti na takav način. Pokušajte smanjiti fizički kontakt sa psom koliko je to moguće, izbjegavajte maženje i ljubljenje psa te operite ruke prije i nakon održavanja čistoće psa i za to vrijeme nosite zaštitnu masku.

******************************************************************************************************************************************

PREPORUKE ZA VOLONTERE I SVE KOJI ŽELE PRUŽITI PODRŠKU SLIJEPIM I SLABOVIDNIM OSOBAMA

Pomognite isključivo ako se osjećate dobro, ako posljednjih 14 dana niste bili u kontaktu s osobama koje imaju simptome zaraze Covid-19 i nemate određenu neku od epidemioloških mjera samoizolacije ili karantene.

U zajednici postoje brojni primjeri volonterstva i pružanja podrške osobama koje su najugroženije i u izolaciji. Jednu od ranjivih skupina čine i osobe oštećena vida, neovisno o dobi i zdravstvenom stanju.

Ako vas zanima kako pružiti pomoć osobama oštećena vida, pročitajte sljedeće upute.

Ostanite u kontaktu. Primjerice, nazovite osobu telefonski barem jednom tjedno kako biste provjerili kako je. Javite joj se putem interneta ako se osoba služi tim alatima. Možete osobu uključiti u Whatsapp grupu kojom se nudi pomoć u susjedstvu. Komunikacija je ključna da se ljudi ne osjećaju izolirano.

Mnogo je primjera gdje se na vijestima ili putem društvenih medija nudi podrška susjedima i starijima tako da se poruka napiše i ostavi na vratima, oglasnoj ploči zgrade ili na prozorima. No osoba oštećena vida ne može pročitati takve poruke. Imajte to na umu. Pokušajte ostvariti kontakt na drugačiji način ili napišite poruke velikim fontom i debljim markerom upotrebom dobrog kontrasta. Olakšat ćete čitanje slabovidnima, ali i ostalim starijim susjedima koji slabije vide.

Ponudite pomoć u kupovini, bilo da se radi o fizičkoj ili internetskoj opciji. Mnoge slijepe osobe se ne znaju koristiti računalom na toj razini, a stranice internetske kupovine možda i nisu dovoljno pristupačne. Možete obaviti kupovinu za osobu kojoj pružate podršku kada obavljate vlastitu kupovinu. Vama će to možda biti vrećica više, no vašem susjedu ili prijatelju će puno značiti.

Kod pružanja podrške u kupovini, važno se sjetiti sljedećih jednostavnih savjeta:

- Slijepe i slabovidne osobe često imaju sustav kojim odrađuju aktivnosti poput razvrstavanja, spremanja i kuhanja hrane. Ako im pomažete s kupovinom ili drugim povezanim aktivnostima, u ovim teškim vremenima najviše ćete pomoći tako da slijedite njihov postojeći sustav.

- Razgovarajte s osobom kojoj ćete pomoći kako biste saznali ključne informacije o kupovini koju inače obavlja. Postavite pitanja poput: „Imate li alergija, određenih ograničenja ili posebnu vrstu prehrane?", „Želite li određenu marku proizvoda ili su vam u redu i zamjenski proizvodi?", „Koristite li se mikrovalnom ili pećnicom?", „Treba li vam već narezano i očišćeno voće i povrće?", „Imate li sustav obilježavanja i spremanja namirnica ili trebate u tome pomoć?".

- Ako pomažete u obilježavanju i razvrstavanju hrane obilježite hranu prije nego što je dostavite slijepoj ili slabovidnoj osobi. Možete koristiti različit broj kuhinjskih gumica za sličnu ambalažu, na primjer jedna gumica oko pakiranja tjestenine, dvije oko pakiranja riže, pisanje naziva proizvoda na papir s debljim crnim markerom i velikim slovima i slično za slabovidne osobe. Temeljito perite ruke prije dostave hrane, kao i nakon što ste predali paket.

- Volonteri kod pomaganja u kupovini ne ulaze u životni prostor osoba s oštećenjem vida, kako bi se smanjio rizik od infekcije. Međutim, mnogim ćete slijepim i slabovidnim osobama morati objasniti što ste kupili. To možete učiniti preko telefona kada dostavite paket. Ako to nije moguće, objasnite osobi uživo, pritom se pridržavajući razmaka od dva metra i koristeći zaštitnu masku. Ako osoba od vas traži pomoć u raspremanju i obilježavanju, recite joj da sama otvori vrata i pričeka u drugoj prostoriji u kojoj će ostati dok ste vi u stanu. Prije odlaska očistite sve predmete i površine s kojima ste došli u kontakt.

Izbjegavajte vođenje slijepe osobe. Ako je to prijeko potrebno, slijedite pravilnu tehniku videćeg vodiča. Kašljanje i kihanje u lakat u ovom slučaju nikako se ne preporučuje, budući da se slijepa osoba pri vođenju drži upravo za vaš lakat.

Skraćena uputa o pravilnom izvođenju tehnike videćeg vodiča:

U pravilnom izvođenju tehnike videćeg vodiča, videća pratnja i slijepa osoba stoje okrenute u željenom smjeru kretanja jedna pokraj druge. Slijepa osoba primi se za videću osobu iznad lakta ruke koja je savijena pod pravim kutom, što dovodi slijepu osobu u položaj koji je pola koraka iza videće osobe. Time se osigurava razmak i minimalni fizički kontakt koji ne bi trebalo prekidati za vrijeme kretanja. Videća osoba za vrijeme kretanja slijepoj osobi daje pravovremene i konkretne verbalne upute o svim okolnostima koji utječu na kretanje, na primjer: „Dolazimo do stepenica prema gore, rukohvat je s desne strane", „Moramo se spustiti rubnikom dolje", „Pločnik ispred nas je ispucan i trebamo hodati opreznije", „Prostor između parkiranih automobila je uzak, pomakni/te se točno iza mene".

Na kraju, budite odgovorni i savjesni u pružanju podrške osobama s oštećenjem vida i pomognite isključivo ako se osjećate dobro, niste bili u kontaktu s osobama koje imaju simptome zaraze i nemate određenu neku od epidemioloških mjera. Od svake vrste podrške u ovom trenutku je najvažnije držanje preporučenog razmaka i izbjegavanje bilo kakvog kontakta uživo ako i sami imate povećani rizik, sumnje ili potvrdu na zarazu Covid-19.

Za dodatna pitanja i detaljnije informacije, obratite se Hrvatskom savezu slijepih.

********************************************************************************************************************************************

OPĆE PREPORUKE ZA SPREČAVANJE ŠIRENJA ZARAZE COVID-19

Temeljito perite ruke minimalno 20 sekundi sa sapunom i vodom prije nego što izađete iz kuće i čim se vratite kako biste smanjili rizik širenja virusa. Ako vam voda i sapun nisu dostupni, koristite gel za dezinfekciju. Izbjegavajte dirati nos, usta i oči neopranim rukama. Prekrijte usta i nos maramicom kada kišete i kašljete, a iskorištenu maramicu odmah bacite i operite ruke. Održavajte fizički razmak od barem dva metra, ne posjećujte druge i ne primajte posjete. Održavajte higijenu unutarnjeg prostora.  

Za točne i pravodobne informacije koristite službenu stranicu Vlade RH www.koronavirus.hr.

Na navedenoj stranici nalaze se brojne informacije vezane uz činjenice o bolesti, savjeti kako se zaštititi, važni brojevi telefona za informacije i psihološku pomoć, brojevi posebnih ambulanti po gradovima te najnovije vijesti.  

**************************************************************************************************************************************

                                                      OBAVIJEST O RADU HRVATSKOG SAVEZA SLIJEPIH

Zbog štete uzrokovane potresom na području Grada Zagreba, službene prostorije na adresi Draškovićeva 80/1 privremeno su izvan funkcije. Također su zatvoreni prostori očne protetike i ekonomata (ulaz iz Šenoine 34). Stoga molimo članove i ostale građane da do daljnjega odgode dolazak na navedene lokacije.

Rad sa strankama do daljnjega se odvija telefonski ili putem elektroničke pošte. Primanje doznaka, isporuka i prodaja pomagala obavlja se isključivo poštom.

Videća pratiteljica trenutno ne obavlja poslove videćeg pratitelja, no postoji mogućnost dostave živežnih namirnica i lijekova za osobe s oštećenjem vida koje žive same te su u potrebi na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. 

Stručna služba i dalje je dostupna radnim danom od 8:00 do 16:00 na sljedeće adrese elektroničke pošte i mobilne linije:

Izvršna direktorica Andreja Veljača, dipl. iur.
091 4646 105; andreja.veljaca@savez-slijepih.hr

Ana Vrbanić, prof. psih.
091 6028 602; ana.vrbanic@savez-slijepih.hr

Područje defektologije: Mladena Funtek, mag. rehab. educ.
091 6028 611; mladena.funtek@savez-slijepih.hr

Područje socijalnog rada:
Lovorka Horvačić, dipl. soc. radnik
091 4646 102; lovorka.horvacic@savez-slijepih.hr

Mateja Rajnović, mag.soc.rad.
098 418 790; mateja.rajnovic@savez-slijepih.hr

Područje elektroničkih pomagala: Bruno Tot, mag. phon., mag.inf.
091 5268 119; bruno.tot@savez-slijepih.hr

Područje prava: Petar Glavaš, dipl. iur
098 717 188; petar.glavas@savez-slijepih.hr

Očna protetika: Vinka Hrgovčić-Cvetko, prof. def.
01/4812 505; 091 4646 104; vinka.cvetko@savez-slijepih.hr

Računovodstvo:
Dolores Mušija, mag. oec.
091 6028 601; dolores.musija@savez-slijepih.hr

Katarina Hržina, oec.
091 4646 103; katarina.hrzina@savez-slijepih.hr

Ekonomat: Mladen Menićanin
01/ 4812 503; 091 5785 180; mladen.menicanin@savez-slijepih.hr

Diana Vrabac
01/4812 501; 091 4646 110; diana.vrabac@savez-slijepih.hr

Videća pratiteljica: Vladimira Buvinić 

097 737 4287; vladimira.buvinic@savez-slijepih.hr

Pravodobne i točne informacije o koronavirusu dostupne su na službenoj stranici Vlade RH: https://www.koronavirus.hr/.

Na istoj stranici nalaze se važni brojevi za informiranje i psihološku pomoć: https://www.koronavirus.hr/vazni-brojevi/56

Još jednom naglašavamo važnost odgovornog ponašanja i pridržavanje svih uputa Nacionalnog stožera civilne zaštite.

*********************************************************************************************************************************************

Priopćenje za javnost:

POSTUPANJE OSOBA S INVALIDITETOM, UDRUGA I OBITELJI VEZANO UZ SPRJEČAVANJE ŠIRENJA COVID-19 

Obzirom na posljednje preporuke Kriznog stožera Ministarstva zdravstva i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u odnosu na izbjegavanje okupljanja većeg broja osoba, posebno osoba u povećanom riziku od zaraze, preporučujem svim udrugama i pružateljima usluga za osobe s invaliditetom da ograniče odnosno obustave provedbu svojih programa i aktivnosti koje podrazumijevaju okupljanje i istovremeni boravak većeg broja djece s teškoćama u razvoju odnosno odraslih osoba s invaliditetom, neovisno u kojem djelu Hrvatske se nalaze.

Apeliramo i na roditelje djece s teškoćama u razvoju i odraslih osoba s invaliditetom da se dosljedno pridržavaju preporuka Kriznog stožera i pružatelja usluga vezano uz izbjegavanje rizika zaraze, obzirom da se radi o populaciji kod koje bi eventualna bolnička karantena podrazumijevala dodatnu prilagodbu uvjeta, obavezno prisustvo roditelja odnosno skrbnika, čime bi se višestruko otežala organizacija liječenja i skrbi.

Preporučujemo Kriznom stožeru da planira odnosno osigura i sve potrebne mjere za prihvat, liječenje i sigurnost za osobe s invaliditetom, ovisno o njihovim specifičnim potrebama.

Anka Slonjšak, Pravobraniteljica za osobe s invaliditetom

14.03.2020.

**********************************************************************************************************************************************

                                             OBAVIJEST - PRILAGODBA RADA S OBZIROM NA COVID-19

Poštovani,

prateći razvoj događanja oko epidemiološke situacije vezane uz koronavirus (COVID-19), iz preventivnih razloga do daljnjega ograničavamo usluge videćeg pratitelja, direktnog rada sa strankama i pružanja usluga na terenu.

Također, smatrajući populaciju slijepih osobito ranjivom i ugroženom skupinom preporučamo odgodu svih okupljanja, edukacija, radionica i sastanaka.

Zbog nesigurne prirode trenutne situacije ne možemo predvidjeti koliko dugo će navedene usluge i aktivnosti biti ograničene, niti hoće li biti potrebne dodatne prilagodbe, sukladno službenim mjerama i ograničenjima.

Redovito ćemo Vas obavještavati o ovoj temi i bilo kakvim eventualnim promjenama.

Vjerujući u osobnu odgovornost svakog pojedinca, pozivamo Vas na odgovorno ponašanje i poštovanje preporuka nadležnih službi.

Hvala na razumijevanju.

12.03.2020.
*********************************************************************************************************************************************

Na konferenciji „Kroz život samostalno“, koju je 4. ožujka 2019. organizirao Savez slijepih Crne Gore u okviru istoimenog projekta, ispred Hrvatskog saveza slijepih sudjelovale su Izvršna direktorica Andreja Veljača i edukacijska rehabilitatorica Mladena Funtek. Tom prilikom su prenijele informacije i podijelile iskustva o djelovanju Hrvatskog saveza slijepih u području podrške samostalnom kretanju i neovisnosti osoba s oštećenjem vida.

Detaljnije informacije, kao i snimke govornika s konferencije možete preuzeti na sljedećoj poveznici:
http://www.prcentar.me/…/samostalno-kretanje-preduslov…/1111

************************************************************************************************************************************************

               Poziv EBU na sudjelovanje u 14. Onkyo svjetskom natjecanju u pisanju eseja o brajici

Europska unija slijepih objavila je poziv za sudjelovanje u 14. Onkyo natjecanju u pisanju eseja o brajici. Pozivamo sve zainteresirane da svoje radove pošalju najkasnije do 18. svibnja na e-mail ana.vrbanic@savez-slijepih.hr, a opća pravila sudjelovanja pročitajte u nastavku.

OPĆA PRAVILA

1. Svrha i teme

1.1. Natjecanje za područje Europe vodi Europska unija slijepih (EBU) u ime korporacije Onkyo, sa svrhom promocije brajice kao temelja pristupa informacijama i socijalne uključenosti slijepih osoba.

1.2. Predlažemo različite teme, kako bi se sudionici mogli osvrnuti na važnost brajice iz nekoliko perspektiva. Uz niže predložene teme, sudionici mogu izabrati i druge teme koje se odnose na upotrebu brajice.

Predložene teme:
- Uloga brajice u unaprjeđenju sudjelovanja u političkom, ekonomskom, kulturnom, obrazovnom, socijalnom i obiteljskom životu
- Brajica u doba tehnologije
- Korištenje brajice u svakoj životnoj dobi
- Brajica i glasanje
- Život s brajicom (potičemo profesore, transkriptore, one koji koriste brajicu ili bi ju željeli koristiti, da pišu o njenoj ulozi)
- Potičemo činjenični opis potencijalnih inovacija, proizvoda i ideja za promociju brajice u Europi
- Zabavne priče o brajici
- Budućnost brajice
- Prednosti i nedostaci brajice u odnosu na govorne programe i snimljene knjige i dokumente
- Brajica i glazba
- Brajica i pristupačnost turizmu
- Igra s brajicom
- Tajni jezik brajice.

Autore tekstova pozivamo na maštovitu interpretaciju, kreativnost, te korištenje različitih formata kao što su pismo, pjesma ili intervju.

2. Opći uvjeti 

2.1. Sudionici
U natjecanju mogu sudjelovati sve osobe koje koriste brajicu čije je prebivalište u zemlji članici EBU i Izraelu, bez obzira na dob.Dozvoljeno je uzastopno sudjelovanje svake godine, osim za dobitnika prve nagrade koji ne može sudjelovati u natjecanju 3 godine od dobitka nagrade.Profesionalni pisci, odnosno osobe koje redovito objavljuju tekstove na otvorenom tržištu za novac, ne mogu sudjelovati u natjecanju.

2.2. Eseji
Eseje treba poslati u digitalnom formatu.
Sudionici ne mogu prijaviti više od jednog eseja.
Eseji koji su prijavljivani prethodnih godina ne mogu ponovo biti prijavljeni.
Eseji su na materinjem jeziku autora ili na engleskom jeziku. 
Eseji na materinjem jeziku neće sadržavati manje od 600 riječi i više od 1000 riječi
Uz eseje se navode sljedeći podaci:
- Ime i prezime, spol i dob;
- Zemlja;
- Ime članice Europske unije slijepih koja zaprima esej;
- Broj riječi na nacionalnom jeziku.

Odluke EBU ocjenjivačke komisije su finalne i nisu podložne žalbi.

2.3. Autorsko pravo
Sudjelujući u natjecanju autori automatski i ekskluz

Fotografije

  • Sastanak DIP
  • Predsjednik Hrvatskog saveza slijepih Vojin Perić
  • Upravni odbor (s lijeva na desno: Marija Ciglar, Davor Janjušević, Danko Tomanić, Vojin Perić, Kruno Drenski, Zlatko Kuftić)
  • Upravni odbor i izvršna direktorica Andreja Veljača
  • Skupština Hrvatskog saveza slijepih
  • Skupština Hrvatskog saveza slijepih
  • Nagrada za životno djelo - Ivica Robić
  • Konferencija_publika 2
for download software click here visit mac software site softwareunlim.net visit site